Keyword
Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: .

. 25. čec 2017 08:28 #10539

  • Avatar uživatele Prosím o pomoc
  • Prosím o pomoc
Opět děkuji za radu a většinou si dávám tak půlku plátku chleba s rajčetem a eidamem 30 % :/

. 25. čec 2017 08:05 #10536

Ahoj,
ovoce je doporučeno konzumovat spíše dopoledne, ale určitě by ti ani jako odpolední svačina neublížilo. Co mne však zajímá mnohem více, je velikost porcí?
Chleba je plátek žitného nebo krajíc např. šumavy? Ovoce je celé? kolik přidáváš müsli?
Znovu bych chtěla zopakovat, že ve svém věku bys měla tělu dodávat to, o co si říká. Jsi ve vývinu, v tomto období tělo potřebuje o něco větší přísun živin. Kromě vápníku a fosforu (z mléčných výrobků) pro růst kostí je potřeba, především u dívek, dostatečné množství železa (z masa) a vitaminu B12 (z masa, vajec, mléčných výrobků).

Pro inspiraci zasílám jídelníčky doporučené v tomto věku:

Snídaně: 2 kousky bábovky. Banán. Čaj s mlékem.
Přesnídávka: Grahamová bulka s máslem obložená kuřecí šunkou, okurkou a paprikou.
Oběd: Slepičí polévka s rýží. Rybí filé s opečenými brambory. Mrkvový salát. Čaj.
Svačina: Dalamánek. Ochucené podmáslí.
Večeře: Zapečená rajčata se sýrem. Chléb s žervé.

Snídaně: Müsli s mlékem. Sklenice pomerančového džusu ředěného vodou.
Přesnídávka: Chléb s máslem, sýrem a šunkou. Jablko.
Oběd: Polévka zeleninová. Kuře na česneku s rýží. Rajčatový salát. Čaj.
Svačina: Ovocný jogurt s rohlíkem. Čaj.
Večeře: Plátek slunečnicového chleba s máslem a tvarohem obložený ředkvičkami.

. 21. čec 2017 07:59 #10269

  • Avatar uživatele Prosím o pomoc
  • Prosím o pomoc
A k tomu jídelníčku mě ještě napadlo
Ráno:Jogurt s müsli (müsli si dávám sypané s kousky ovoce bez přidaného cukru nebo cornflakes)
Dopoledne:ovoce
Oběd (nemůžu si vybrat)
Odpoledne:Chleba s sýrem nebo šunkou namazaný ramou + zelenina
Večeře:Chleba s lučinou nebo žervé + zelenina
(Prohodit svačiny )
Omlouvám se ale zapomněla jsem to dopsat k minulé odpovědi.

. 21. čec 2017 07:46 #10267

  • Avatar uživatele Prosím o pomoc
  • Prosím o pomoc
Děkuju moc za odpověď. Potřebovala bych prosím poradit ještě s jednou věcí. Jsem zvyklá snídat bílý jogurt s müsli a proto jsem vás chtěla požádat o radu jestli by mohl můj jídelníček vypadat takto a jestli když bych si ovoce dala jako odpolední svačinu jestli to není moc sladké na tu dobu :/ když bych si dala třeba jablko nebo hrušku protože se řiká že by se sladké mělo jíst jen dopoledne tak jestli by to nevadilo (ano jsem asi uplně naivní že si myslím že přiberu uplně po každém jídle)
Můj zatím jenom naplánovaný jídelníček:
Ráno:Jogurt s müsli
Dopoledne:Chleba s sýrem nebo šunkou namazaný ramou + zelenina
Oběd (nemůžu si vybrat)
Odpoledne:ovoce
Večeře:Chleba s lučinou nebo žervé + zelenina

A s tím tělocvikem tak tam si vybrat nemůžeme ale snažím se sehnat sportovní kroužek na který bych chodila od začátku roku. :)
Prosím moc o názor na jídelníček jestli tam to ovoce není nevhodné :/ a znovu moc děkuji za pomoc.

. 21. čec 2017 06:10 #10259

Ahoj,
určitě jsi blábol nenapsala:) Jídelníček, který je zde uvedený můžeš použít. Ráda bych zdůraznila, že pokud budeš, zvláště v tomto věku, omezovat příjem jídla, může to být nebezpečné. Tvé tělo se vyvíjí a potřebuje přísun živin. Jídelníček, který držíš je velmi jednostranný a nedostatečný. Chybí ovoce, rozmanitější zelenina... Doporučila bych ti jíst to, co si tělo žádá- tedy to, na co máš chuť. Nemyslím tím snickersky a pizzu, ale ani z nich nemusíš mít jednou za čas výčitky.
Spíš doplň více pohybu, ne pouze tělocvik ve škole;) najdi si nějakou aktivitu, která tě bude bavit, například nějaký sportovní kroužek? My dříve měli ve škole docela širokou nabídku- volejbal, basketbal, tancování... máte na škole tuto možnost? pokud ne, podívej se v okolí na zájmové kroužky, určitě něco objevíš... a nebo se domluv jen s kamarádkou, můžete jezdit na kole, bruslích... Budeš mít dobrý pocit s využitého času a nebudeš se tolik zaměřovat na jídlo, protože tvé myšlenky budou jinde.
Rodiče vědí, že máš obavy z přibírání, a proto se v jídle hodně omezuješ? Jsi velmi hubená, samozřejmě se tvé tělo ještě bude vyvíjet a pozmění se, ale v tomto věku může často dojít k rozvinu poruch příjmu potravy. Je dobré o tom s někým mluvit a předejít tomu. Víš, že dle BMI máš podváhu a to vysokou, i přesto si připadáš tlustá..

. 20. čec 2017 06:53 #10213

  • Avatar uživatele prosím o pomoc
  • prosím o pomoc
Dobrý den, na této stránce je vzorový jídelníček pro lidi s normální váhou a podváhou. Chtěla jsem se zeptat jestli je takový jídelníček pro lidi s normální váhou vhodný i pro děti. (pro mě je mi 12 let :/ :D) A jak moc pohybu bych potřebovala k tomuto jídelníčku. Jestli by stačily 2hod. tělocviku týdně + někdy nějaké procházky :D. Ptám se protože vlastně jím hodně málo :/ protože se bojím že přiberu. Ráno si dám jogurt, na svačinu půlku žitného chleba (suchý) s plátkem sýra, na oběd si vybrat nemůžu :/, na druhou svačinu druhou půlku chleba s tenkou vrstvou lučiny a s kouskem okurky a na večeři zase půlku chleba (vždy žitného) např. s tenkou vrstvou Ramy a s okurkou. Chtěla bych začít jíst tak nějak normálně. Jídelníček jaký je uvedený pro lidi s normální váhou by mi i chutnal, ale já se strašně bojím že přiberu. :/ I po kousku chleba. :( A s tím chlebem je to další věc, moje rodiče nebaví mi pořád kupovat žitný chléb, chtějí ať si prostě vezmu rohlík a jsou na mě naštvaní. Já bych si ten rohlík vzala, (a jak ráda) ale zase se bojím že přiberu. Proto vás prosím o pomoc :( (moje BMI: 16,2 ano je to podváha, ale já si připadám pořád strašně tlustá :( )
..doufám že jsem nenapsala úplný blábol a že se to dá pochopit..
  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.245 sekund

Přihlášení na fórum

Pokud chcete být informování emailem, zda jsou na fóru nové příspěvky, vytvořte si účet, zaregistrujte se a u vybraného tématu zaškrtněte Sledovat.

Na fórum můžete ale psát i bez registrace!

Go to top